محل تبلیغات شما

اینکه تمایل ما ایرانیان به داشتن کسب‌وکار شخصی به طرز فاحشی از متوسط اصناف به افراد بسیار بیشتر است نیازی به توضیح ندارد و در اینجا قرار نیست به ارزش‌داوری و مقایسه دو رویکرد کارمندی یا کارآفرینی بپردازم اما می‌خواهم هشت موردی که به نظر من برای راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی باید حتما به آنها فکر را مطرح کنم و تقاضا کنم تا به آنها فکر نکرده‌اید دست به شروع هیچ کسب‌وکاری نزنید:

۱- در انجام آن کار نسبت به دیگران چه مزیتی دارید؟

اگر یک کار را امروز یکی دیگر همزمان با شما شروع کند و با هم هیچ تفاوتی ندارید به هیچ‌وجه وارد آن نشوید! اینکه فلانی یک فلافلی یا آب‌میوه‌فروشی زده است و کسب‌وکار خوبی دارد برای شروع یک کسب‌وکار کافی نیست. شما اگر نیاز جدیدی را پیدا نکرده‌اید یا اگر به نیازی قدیمی پاسخ بهتری نمی‌دهید نباید کسب‌وکاری را شروع کنید. اولین کاری که بعد از پاسخ به دو‌ پرسش قبلی این است که رقبایتان را پیدا کنید و خودتان را با آنها مقایسه کنید. تا نمی‌دانید به چه نیازی و چقدر بهتر از بقیه پاسخ می‌دهید لطفا وارد آن نشوید.

۲- به برنامه‌ای نیاز دارید که با آن بتوانید از تحلیل کسب‌وکارتان سردربیاورید!

اگر کارتان را دوست دارید، در مقایسه با دیگران در انجام آن برتری و مزیت دارید، کم‌و‌بیش می‌دانید که کسب‌وکارتان توجیه دارد باید بدانید که نقاط حساس کسب‌وکارتان کجاست و چگونه باید آن را تحلیل کنید! طولانی شدن این یادداشت اجازه نمی دهد جزییات آن را برایتان در این جا توضیح دهم اما برای پاسخ به این پرسش مقدر و‌ البته فربه مفهومی با عنوان خود تحلیلگری را برساخته‌ام که می‌توانند جزییات هشت مرحله آن‌ را در سایتم ملاحظه بفرمایید. خلاصه بدون برنامه وارد هیچ کسب‌وکاری نشوید! بدون اینکه بدانید که سرنوشت این کسب‌وکار در پنج سال آینده چیست!

۳- یک کسب‌وکار از نقطه‌ی قوت شما شروع می‌شود نه از فرصتهای بازار صرف!

آنقدر این پرسش از من شده است که جمله‌ی بالا یک پاسخ آماده است! هرکس به من‌می‌گوید که پولی دارد و نمی‌داند در چه کاری به جریان بیاندازدش به طعنه به او‌ می‌گویم تا هنوز توانایی‌هایش را کشف نکرده است با احترام به هیچ کاری! اینکه مردم از هرچه بزنند از شکمشان نمی‌زنند دلیلی برای اینکه بروید یک ساندویچی بزنید نمی‌شود و در نقطه‌ی مقابل اینکه یک‌چهارم رستوران‌ها سال گذشته ورشکست شده‌اند نیز مانعی برای افتتاح آن نیست!!

۴- تکلیف مدل جامع کسب‌وکارتان را روشن کنید.

یک اصطلاحی داریم با این عنوان که اول چاله را بکنید بعد مناره بازدید. یک مثل معروف هست که می‌گوید اگر در زیرزمین خانه‌تان یک تله موش عالی بسازید به زودی از آن سوی دنیا سر درمی‌آورد! شما باور نکنید من به چشم ده‌ها کارخانه سراغ دارم که بهترین ‌و گرانترین خطوط تولید روز جهان را خریده‌اند اما تعطیلند. تا نمی‌دانید قرار است محصولتان چگونه به مشتری برسد دست به کار نشوید!

منبع: سایت نعیم ابراهیمیان

چهار نکته‌ای که قبل از سودای ((می‌خواهم برای خودم کار کنم)) باید به آن فکر کرده باشید!

طرز تهیه چند نوع فلافل خوشمزه به سبک جنوبی‌ها

آموزش تهیه حلوا به روشی آسان

یک ,کسب‌وکار ,اینکه ,کار ,نشوید ,کسب‌وکارتان ,هیچ کسب‌وکاری ,در انجام ,انجام آن ,آنها فکر ,به آنها

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها